Megbízó
Az 1974-ben alapított német EFAFLEX GmbH & Co. KG a világ vezető ipari gyorskapu gyártója. Alapításától fogva kizárólag az ipari gyorskapuk fejlesztésével és gyártásával foglalkozik minden ipari szektor számára kínálva speciális gyorskapukat és megoldásokat.
Az EFAFLEX Hungária Kft. 2005 óta értékesíti és karbantartja a prémium EFAFLEX gyorskapukat Magyarországon. 2011-től a vállalat kínálatát a STÖBICH tűz- és füstgátló berendezésekkel bővítették.
Az EFAFLEX Hungária Kft. alapítói felismerték, hogy a gyorskapuk mellett szükség van a rakodástechnikai berendezések, úgy, mint dokkolók, rámpák, biztonságtechnikai eszközök, hő- és füstelvezetők egykézből történő szállítására, telepítésére. Az EFA GLOBAL DOCKING Kft.-t 2016-ban alapították.
AZ EFA cégcsoport 2018–2023-as digitális stratégiai tervének részeként egyesítette az EFAFLEX Hungária Kft. és az EFA GLOBAL DOCKING Kft szervizdivízióját 2022-ben. A kereskedelmi cégek szervizfolyamatainak eszközei, a szervizfeladatokat ellátó munkatársak és a karbantartási partnerszerződések az egyesített EFASERVICES márkanév alatt működnek.
Ügyfél: Efa Csoport
Szektor: Gyártás
Forrás: EFAFLEX Hungária Kft.
Feladat
Az EFA Cégcsoport stratégiai tervének alapja a nemrégiben bevezetett új ERP rendszer, mely képes a három vállalat eltérő területeit egy rendszerben kezelni. Elengedhetetlen volt ehhez az egy közös CRM rendszerbe való integráció. A cégcsoport vezetői a megvalósításhoz olyan partnercéget kerestek, ahol a kollégák jártasak a Salesforce és az ERP rendszer integrációjában. Bár a divíziók ugyanazt az ERP rendszert használják, de az adatbázisaik eltérőek.
Fő sarokpontok az integráció során:
- Order management funkciók beépítése, amik szinkronban vannak az ERP funkcionalitással és a készletkezeléssel
- Terméktörzs és eszközök szinkronizálása a rendszerek között
- Ajánlatkezelések továbbfejlesztése
- Számlaanalitika funkciók beépítése, a számlázáshoz kapcsolódó állomány összeállítása és továbbítása közvetetten az ERP rendszer keresztül a számlázórendszer felé
Megoldás
A közös munka során minden lépésnél elsődleges feladatunk az ERP rendszerrel és az adatbázisokkal való integráció megoldása volt.
A folyamat első szakaszában az üzleti lehetőségek és ajánlatok készítésével kapcsolatban az eszköztelepítés és szervizelés folyamatának optimalizálását, valamint a pótmunka és a tenderkezelések megoldását valósítottuk meg.
A következő lépés a vevői és a szállítói megrendelések, valamint diszpozíció kezelésének megoldása volt. Az tranzakciók rögzítése a CRM rendszerben történik, ami automatikusan az ERP-nek adja át a fenti készletmozgatásokról az információkat és ez alapján a ERP generálja a szállítóleveket.
Harmadik lépésben a szervezeti egységkezelés megvalósítása volt a cél. A Megrendelői oldalon 3 különböző divízió használja az ERP rendszert, viszont a divíziók portfóliója és folyamatai különböznek, így más-más adatbázisokat használnak a rendszeren belül. A Salesforce rendszerben a közös adatbázis használat volt a fő célkitűzés, melyet a 3 különböző ERP adatbázissal sikeresen integráltunk.
A projekt következő lépése az analitika készítés volt. Sikeresen abszolváltuk a Salesforce rendszeren keresztül indítható számlázást, ami automatikusan szinkronizálódik az ERP-be is.
Eredmény
Elkészítettünk a megrendelő számára egy teljes értékesítési folyamatot lefedő megoldást, amellyel az Efaflex korábban szigetszerűen működő divíziói már egy egységes adatbázisban tudnak dolgozik.
Kialakultak az adatok master rendszerei, ahol az adatok módosításai kihatással vannak valós időben a többi rendszerre is.
Pontos összetett riportok készíthetőek már az értékesítési tevékenységéről, így téve hatékonyabbá, tervezhetővé az optimalizálást, készlettervezést és az értékesítést.
Ügyfél visszajelzés
Az evoCRM fejlesztő és projektcsapata az üzleti igények alapján egy megoldásközpontú specifikációt állított össze nekünk. A Salesforce és az ERP rendszerek közötti integrációs fejlesztést kiemelkedő szakmai hozzáértéssel és ügyfélorientált hozzáállással valósították meg. A projekt ütemezése és a projektmenedzsment a szállítói és vevői oldalon összehangolt volt.
Az evoCRM csapata felkészült, motivált és ügyfélközpontú, csak ajánlani tudom más cégeknek is.