Megbízó

Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, mely a költségvetés végrehajtása során a pénzforgalom lebonyolításáért, az elszámolásokért, költségvetési pozíciók előrejelzéséért, likviditás menedzseléséért, továbbá meghatározott adatszolgáltatásokért felelős.

Szektor: IT, Közigazgatás

Feladat

Egy központi adatbázis rendszer kezeli többek között a család és szerzési támogatással kapcsolatos kérelmek beérkeztetését, iktatását, feldolgozását, kifizetését, statisztikák készítését és adatok tárolását.

A feladatunk a felújítási támogatás kérelmek teljes folyamatának integrálása volt a fent említett központi adatbázis rendszerbe, kezdve a különböző csatornákon beérkező kérelmek fogadásától egészen az utólagos statisztikák elkészítéséig.

Megvalósítás

A projekt megvalósítása az igényegyeztető felmérésekkel indult, ahol bemutattuk a központi adatbázis rendszer képességeit, és összehangba hoztuk a szakmai igényeket a rendszer technikai tulajdonságaival.

Az igények tisztázását követően a papíralapú, valamint az elektronikus kérelmek alapján létrehoztuk a különböző ügyek specifikus rendszerének felületeit és az adminisztrációs adatokat.

Első lépésben felvettük az ügytípust és ügyaltípust, ami jelen esetben maga a felújítási támogatás. Minden ilyen ügy saját adatlapot (az ügy főadatai) és részletek-adatlapot kapott (pl. ingatlanra vonatkozó adatok, banki adatok), illetve ügyspecifikus adatlapot alakítottunk ki a szerepkörök kapcsán is (pl. kérelmező, jogosító).

A fenti felületeken el lettek helyezve az adatellenőrzések indítására vonatkozó gombok is, amivel párhuzamosan és a szükséges egyeztetéseket követően bevezettünk négy új interfészt, melyek a kérelmekről beérkező adatok ellenőrzésére szolgálnak.

Interfészek:

  • Hivatali kapun keresztül történő küldemények fogadása és feldolgozása
  • Takarnet (a kérelemben szereplő ingatlan tulajdonlapját lehet lekérni a rendszerből, melyet az ügyintéző automatikusan csatolni is tud az ügy alá)
  • NAV számlaonline
  • TB jogviszony ellenőrzés

 

A fejlesztési fázisban végeztük egy fontos szabálybázis működéséhez szükséges specifikálást a kiadott jogszabály alapján, melynek segítségével a rendszer képes meghozni az elvárt döntést a támogatás megítélése vagy elutasítása kapcsán.

Ezután elkészítettük a szükséges ütközésvizsgálatokat, majd a pénzügyekkel és utalásokkal kapcsolatos fejlesztéseket, illetve létrehoztuk a rendszerből kiküldésre kerülő dokumentum sablonokat (pl. megállapító határozat).

Utolsó lépésként elkészítettük a riportokhoz és kimutatásokhoz szükséges felületet és adatstruktúrát, melynek segítségével a rendszerben szereplő összes felújítási támogatással kapcsolatos adat lekérdezhető és igény szerint rendszerezhető.

Az éles működés indulását követő jogszabály változásokat is lekövettük, melynek eredményeként új mezők, bejövő dokumentum típusok és hitelintézetek számára készített rendszerkiegészítő funkciók implementálására is sor került. Ezen felül elkészítettük az utóellenőrzések elvégzését biztosító funkciókat és felületeket, ezzel segítve az ellenőrzést végző kollégák munkáját.

Eredmény

A projekt indulásakor az elsődleges elvárás az volt, hogy a kérelmek befogadására és feldolgozására alkalmas rendszer álljon az ügyintézők rendelkezésére. Bár viszonylag szűk volt a határidő, de a projektet az igényeknek megfelelően sikeresen teljesítettük, mely nagyban köszönhető a teljes projektcsapat rugalmas és profi hozzáállásnak, illetve a két fél közötti szoros együttműködésnek, ami igazán gördülékennyé és hatékonnyá tette/teszi a közös munkát.