Megbízó

Az Idősek Barátai Program célja az időskori elszigeteltség leküzdése Magyarországon. A program keretében az önkéntesek idősotthonokban vagy saját otthonaikban magányosan élő idős embereket látogatnak rendszeresen. A program 2016. április 15-én indult, hazai kezdeményezője a Teszünk Szenior Önkéntesek Klubja, valamint az Önkéntes Központ Alapítvány. A rendszer elsősorban az idősek és önkéntesek nyilvántartására, az önkéntesek látogatásainak nyomon követésére, valamint adományok kezelésére szolgál.

Ügyfél: ÖKA Idősek Barátai Program

Szektor: Idősek, Önkéntesség

Feladat

Ügyfelünk azzal keresett meg bennünket, hogy a Salesforce által nonprofit szervezetek számára kifejlesztett Nonprofit Success Pack (NPSP) rendszert szeretné a saját igényei szerint testre szabni. Egy olyan rendszerre volt szükségük, ahol minden adatot egy helyen tudnak tárolni, és az adatok közötti kapcsolat is kiépítésre kerül, valamint könnyen kezelhető. Fontos volt számukra az is, hogy tevékenységük hatásai egyszerűen kinyerhetőek legyenek a rendszerből.

Megoldás

Elkészítettük az idősek, önkéntesek és adományozók adatlapját, melynek során rengeteg új mezőt hoztunk létre. Bevezettünk néhány automatikusan kitöltődő mezőt a gördülékenyebb adatrögzítés érdekében.

ibp_contact

Kiépítettük az idősek és önkéntesek közötti kapcsolatot, amelyet az idősek igényeinek és önkéntesek vállalásainak összekapcsolásával értünk el. Ennek érdekében testre szabtunk egy már meglévő funkciót, folyamatosan egyeztetve az ügyféllel a változtatásokat.

Az egyszeri és rendszeres adományok kezelése a Nonprofit Success Pack része, a csomagban található minden funkciót felhasználtunk (Engagement Plan, Levels, Opportunities, Recurring Donations), és az ügyfél igényei szerint alakítottunk.

A megfelelő statisztikák létrehozása érdekében több technikai mezőt hoztunk létre, amelyek segítségével rengeteg látványos diagramot készítettünk.

Vezérlőpult

Létrehoztunk egy önkéntesek számára kiküldésre kerülő kérdőívet, amelynek kitöltésével az információk az önkéntesek adatlapján automatikusan megjelennek a megfelelő mezőkben.

A feladatokat a JIRA jegykezelő rendszerben rögzítettük, amelyhez az ügyfél is hozzáfért, így láthatta, hogyan haladunk a munkával.

Eredmény

A projekt 3 hónapot vett igénybe, amely alatt naponta tartottunk megbeszéléseket ügyfelünkkel. A meetingek keretében megmutattuk a már meglévő munkáinkat, és egyeztettük a továbbiakat. A szoros együttműködés hatására gyorsan és gördülékenyen folyt a munka, az ügyfél elégedett volt az elkészült rendszerrel és a későbbiekben valószínűleg további fejlesztések kerülnek bevezetésre.

Ügyfél visszajelzés

„Az EvoCRM munkatársaival nagyon könnyen és hatékonyan tudtunk együtt dolgozni. Rövid idő alatt megértették, hogy mivel foglalkozunk és mi a célunk a rendszerrel és így a legmegfelelőbb technikai megoldásokat javasolták a konfiguráció során. A mindennapos megbeszélések nem jelentettek terhet, mivel folyamatosan éreztem a haladást és minden kérdésemre választ kaptam.  A sikeres bevezetés legnagyobb bizonyítéka számomra, hogy önkénteseink és kollégám előszeretettel és naponta használják a Salesforce-ot, pedig előtte soha nem dolgoztak semmilyen fajta CRM vagy ERP rendszerrel. Köszönöm az EvoCRM-nek a professzionális munkát és várom a jövőbeli közös továbbfejlesztéseket!”

– Somlai Katalin, az Idősek Barátai Program vezetője, Önkéntes Központ Alapítvány