Megbízó

Megrendelőnk régóta a Siebel Call Center alapú rendszert használja az értékesített termékeihez kapcsolódó bejelentések, hibajegyek komplex kezelésére, alkalmazásaikat szerverekről, Windows operációs rendszeren futtatják.  

Azzal az igénnyel fordultak hozzánk, hogy a rendszer hatékonyságának növelése, valamint a saját üzemeltetésű infrastruktúra üzemeltetésének elhagyása érdekében az on-premise működésről szeretnének átállni felhős rendszerre. 

Megvalósítás

A folyamat elkezdése előtt a rendszert dockerizáltuk, annak érdekében, hogy bármilyen platformon – legyen az Windows, Linux vagy IOS – bármilyen környezetben egységesen tudjuk megkezdeni a fejlesztést és a későbbiekben az üzemeltetést is. 

Mivel az akkor használt rendszerük egy régebbi verzióval működött, így egy upgrade-et is végrehajtottunk, a 16-os rendszerről átálltunk a legújabb 22.6-os rendszerre. Erre azért is volt szükség, mert rengeteg hasznos funkció nem volt még elérhető a korábbi verzióban. Ilyen például a CRM GUI és a webtools funkciók. A két feature-nek köszönhetően már a párhuzamos fejlesztésre lehetőségünk nyílt webes felületen is.  

Ezt követően készítettük el a Proof of Conceptet. A felhőszolgáltatók közül a választásunk a linux alapú Oracle Cloud-ra esett, így a szokásos technikai kihívások mellett a Windows-os környezet Linux-ra történő áthangolása volt egy nagyobb feladat. 

Első lépésként kiépítettünk egy Linux Red Hat rendszert, ahova átmigráltuk az alkalmazást.  

A cloud-ban készítettünk két szervert (Linux és Windows), így a migrációt elővigyázatosságból két lépésben tudtuk elvégezni. Először Windowson telepítettük a felhőbe, majd tesztelést követően Linuxra is telepítettük.  

A két szervernek köszönhetően a Siebel Enterprise-on belül hibrid architektúrával dolgoztunk, aminek az volt a célja, hogy az esetlegesen felmerülő hibalehetőségeket tudjuk szűrni, illetve meg tudjuk állapítani, hogy azok miből adódhatnak (architektúra váltás vagy szerver probléma).  

A sikeres migrációt követően performancia méréseket végeztünk, amik a feltételezett eredményt hozták, Cloud-on hatékonyabban, gyorsabban működik a rendszer valamint az üzemeltetés is jelentősen egyszerűbbé vált. A POC bizonyította, hogy lehetséges a régi, jól működő rendszer modern környezetbe helyezése anélkül, hogy az üzleti logikát újra kellene fejleszteni.