Megbízó
Az Idősek Barátai Program célja az időskori elszigeteltség leküzdése Magyarországon. A program keretében az önkéntesek idősotthonokban vagy saját otthonaikban magányosan élő idős embereket látogatnak rendszeresen. A program 2016. április 15-én indult, hazai kezdeményezője a Teszünk Szenior Önkéntesek Klubja, valamint az Önkéntes Központ Alapítvány. A rendszer elsősorban az idősek és önkéntesek nyilvántartására, az önkéntesek látogatásainak nyomon követésére, valamint adományok kezelésére szolgál.
Ügyfél: ÖKA Idősek Barátai Program
Szektor: Idősek, Önkéntesség
Feladat
Ügyfelünk azzal keresett meg bennünket, hogy a Salesforce által nonprofit szervezetek számára kifejlesztett Nonprofit Success Pack (NPSP) rendszert szeretné a saját igényei szerint testre szabni. Egy olyan rendszerre volt szükségük, ahol minden adatot egy helyen tudnak tárolni, és az adatok közötti kapcsolat is kiépítésre kerül, valamint könnyen kezelhető. Fontos volt számukra az is, hogy tevékenységük hatásai egyszerűen kinyerhetőek legyenek a rendszerből.
Megoldás
Elkészítettük az idősek, önkéntesek és adományozók adatlapját, melynek során rengeteg új mezőt hoztunk létre. Bevezettünk néhány automatikusan kitöltődő mezőt a gördülékenyebb adatrögzítés érdekében.
Kiépítettük az idősek és önkéntesek közötti kapcsolatot, amelyet az idősek igényeinek és önkéntesek vállalásainak összekapcsolásával értünk el. Ennek érdekében testre szabtunk egy már meglévő funkciót, folyamatosan egyeztetve az ügyféllel a változtatásokat.
Az egyszeri és rendszeres adományok kezelése a Nonprofit Success Pack része, a csomagban található minden funkciót felhasználtunk (Engagement Plan, Levels, Opportunities, Recurring Donations), és az ügyfél igényei szerint alakítottunk.
A megfelelő statisztikák létrehozása érdekében több technikai mezőt hoztunk létre, amelyek segítségével rengeteg látványos diagramot készítettünk.
Létrehoztunk egy önkéntesek számára kiküldésre kerülő kérdőívet, amelynek kitöltésével az információk az önkéntesek adatlapján automatikusan megjelennek a megfelelő mezőkben.
A feladatokat a JIRA jegykezelő rendszerben rögzítettük, amelyhez az ügyfél is hozzáfért, így láthatta, hogyan haladunk a munkával.
Eredmény
A projekt 3 hónapot vett igénybe, amely alatt naponta tartottunk megbeszéléseket ügyfelünkkel. A meetingek keretében megmutattuk a már meglévő munkáinkat, és egyeztettük a továbbiakat. A szoros együttműködés hatására gyorsan és gördülékenyen folyt a munka, az ügyfél elégedett volt az elkészült rendszerrel és a későbbiekben valószínűleg további fejlesztések kerülnek bevezetésre.