„Egy fejlesztésnek akkor van igazán értelme, ha az ember az új rendszer használata közben azt érzi, hogy a munkavégzés gyorsabbá és gördülékenyebbé válik. Ezt az élményt adta nekünk az új foglalási naptár, amit nagyon gyorsan megszoktunk és megszerettünk. :)” – így értékelték a Profirent Gépkölcsönző Kft. ügyfélszolgálatos munkatársai az evoCRM fejlesztői munkáját!
Aki az építőiparban dolgozik tudja: az idő pénz!
Sőt, nagyon sok pénz!
A Profirent jelenleg Magyarország vezető általános gépkölcsönzője, amely az építkezés minden munkafázisára kiterjedő, egyedülálló gépparkkal és szervizhálózattal van jelen a piacon.
Országszerte 19 telephelyen szolgálják ki az építőipar, az ipari vállalatok és más szektorok szereplőit.
Több ezer eszközt kínálnak rövidebb-hosszabb ideig tartó bérlésre, a kisgépektől és kéziszerszámoktól a hatalmas munkagépekig. Ez a méret és földrajzi lefedettség önmagában is kihívás, de az igazi kérdés az volt:
Hogyan lehet átláthatóvá tenni az egyes telephelyekhez rendelt eszközfoglalásokat, és egyben optimalizálni a foglalások kezelését?
A kihívás:
Korábban a különféle gépek foglalása és nyomonkövetése telefonos egyeztetéseken, illetve outlook naptárbejegyzéseken alapult. Ez rengeteg időt vett el a csapatoktól, és növelte annak valószínűségét, hogy olyan pontatlan információk kerüljenek rögzítésre, ami átfedésekhez, vagy géphiányhoz vezethet a kritikus időpontokban.
A megoldás: központilag kezelt, valós idejű foglalási naptár
A Profirent felismerte, hogy a további növekedéshez és a szolgáltatási színvonal emeléséhez egy központi digitális platform bevezetése nélkülözhetetlen.
Új foglalási rendszerüket az evoCRM szakértő és tapasztalt kollégái dolgozták ki a Microsoft Power Platform segítségével.

A rendszer fő jellemzői:
✅A készletinformációk pontos kezelése
Minden egyes gép, eszköz és telephely adata egy helyen elérhető. A Profirent munkatársai azonnal látják, hogy melyik gép hol van, szabad-e, vagy éppen foglalják-e már. Ez kizárja az átfedéseket és a félreértéseket.
✅Egyedi fejlesztések és automatizáció
A Power Platform egyedi háttérfolyamatai és fejlesztései révén az eszközfoglalás digitalizált és optimalizált lett. A telephelyi munkatársak számára egy egyszerű, átlátható felület áll rendelkezésre, amely segíti a foglalások gyors és gördülékeny rögzítését.
✅ Riportok és statisztikák a vezetők kezében
A foglalási és készlet-kihasználtsági adatok riportálható formában szinkronizálódnak egy adattárházzal, amely pontos készletgazdálkodást és stratégiai tervezést tesz lehetővé.
Az ügyfélelőnyök: idő, kontroll és biztonság
1️. Időmegtakarítás minden szinten
Az ügyintézők számára rendelkezésre álló digitális felületnek köszönhetően a foglalások pontosabban és hatékonyabban kezelhetők, ami hozzájárul az ügyfelek elégedettségéhez, a szolgáltatás minőségének növekedéséhez.
2️. Tervezhetőség = hatékonyabb projektek
A valós idejű adatoknak köszönhetően az ügyintézők pontosabb információk alapján ütemezhetik a gépek bérbeadását. Ez lehetővé teszi a folyamatok összehangolását és a késések elkerülését.
3️. Átláthatóság és biztonság
Nincs több „kieső gép”, mert a rendszer segítségével az ügyintézők könnyedén ellenőrizhetik, hogy a kívánt eszközök elérhetőek-e a megfelelő időpontban. Így a készletek folyamatosan nyomonkövethetők, és biztosított, hogy a gépek a tervezett időpontban rendelkezésre álljanak.
4️. Hatékony adatkezelés és gyors reakciók
A foglalási rendszer összeköttetésben áll a Profirent ERP-rendszerével, így a foglalások létrehozásához szükséges adatok automatikusan frissülnek és elérhetőek az ügyintézők számára. Ez lehetővé teszi, hogy minden szükséges információ gyorsan elérhető legyen, ami segít a gyors döntéshozatalban. A felhőalapú rendszer folyamatosan biztosítja a zökkenőmentes működést, így nem kell a helyi szerverekkel járó problémákat kezelni

A Profirent munkatársai így értékeltek:
“Nagyon jó, hogy össze van kötve az adatbázisunkkal (objektum számok, megnevezések). Könnyű, egyszerű használni, már nem is hiányoznak a színek, amiket az előző felületen használtunk (főleg annak a kollégámnak, aki színtévesztő 🙂). Nincs az, hogy ki milyen megnevezésen írja be a foglalt eszközt, egységes, mindenki számára egyértelmű.
Nagy piros pont azért, hogy személyre szabható, hogy mit és milyen sorrendben lássunk továbbá, hogy minden adatot ki lehet nyerni belőle.
(Mester Norbert – telephelyvezető)
“Régió vezetőként fontosnak tartom, hogy minden telephelyem foglalási adatait lássam, és nyomon tudjam követni, Illetve releváns adatokat lehessen kinyerni belőle, melyből további elemzések, next steppek készülhetnek.
Külön pozitívum, hogy egy letisztult, nem túlcizzellált felülettel van kialakítva, és maximálisan személyre szabható. Szűrhető, listázható, sorrendbe rendezhető minden rögzített adat benne. Nagyon könnyen és gyorsan lehet benne keresni, ami a napi működésünkben nagy segítség, mert időből van mindig a legkevesebb.
A felhasználók a kezelését nagyon gyorsan meg tudták tanulni, nem igényelt hosszú órákat/napokat a felület kezelésének a tréningje.
A napi működésünkben fontosnak tartom az egységességet, melyet ezzel a felülettel is megkaptunk. Minden telephelyen dolgozó kollégánk és Call Centeres kollégák itt rögzíti az ügyfél foglalási igényét, azaz minden adat egy helyre csatornázódik be.
Mivel össze van kötve a vállalat irányítási rendszerünkkel, így minden adat úgy van benne, mint ahogy azt a rendszerünkben is látjuk/használjuk, tehát például az eszköz megnevezések nem térnek el egymástól. Összességében elégedett vagyok vele.”
(Kolláth Viki – régiós működési vezető)
Az eredmény: hatékonyabb Profirent, elégedett ügyfelek
A foglalási rendszer bevezetésével a Profirent nemcsak saját működését tette hatékonyabbá, hanem versenyelőnyt is szerzett az iparágban. Az ügyfelek egyszerűbben, gyorsabban juthatnak hozzá az eszközökhöz, ami közvetlenül hozzájárul a cég sikeréhez.