A korábbi kézi vezérlésű, széttöredezett működés helyét egy átlátható, logikusan felépített rendszer vette át. Zsonglőrködés helyett pedig a kollégák a növekedésre koncentrálhatnak. Így foglalhatjuk össze röviden az InnoSol Informatikai Kft. digitális átállásának eredményeit.
A NÖVEKEDÉS RENDSZERT IGÉNYEL
Az InnoSol Informatikai Kft. 2004 óta építi sikeresen informatikai portfólióját. A cég mára a magyar IT-piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, komplex informatikai rendszerek értékesítésével, tervezésével, üzemeltetésével és integrációjával foglalkoznak. Közvetlen gyártói kapcsolataik révén pedig nemzetközi nagyvállalatok globális kiszolgálását is képesek biztosítani.
„A CRM bevezetése előtt Excel-táblákból dolgoztunk, amivel sokszor meggyűlt a bajunk. Sűrűn voltak benne elcsúszások, adatvesztések, nehezen, vagy nem visszafejthető formai és tartalmi módosulások, melyek nagyon megnehezítették az adatok naprakészen tartását. Nem tudtunk belőle azonnali alerteket küldeni az Értékesítők számára egy-egy üzleti lehetőség kapcsán, hogy kezeljék azt. Nem lehetett benne riasztásokat, feladatokat, vagy tevékenységeket beállítani a lejáró supportok, szerződések, vagy az évfordulók kapcsán. Így könnyebben előfordulhatott, hogy nem foglalkoztak időben a kollégák egy-egy üzleti lehetőséggel.” – nyilatkozta Széll Tamás, az InnoSol Informatikai Kft. Kereskedelmi Igazgatója.
A fő kihívások az InnoSol régi rendszerében:
· Többféle rendszerben szétszórt információk
· Hiányzó 360°-os ügyfélkép
· Manuális határidőkövetés és szerződéskezelés
· Pontatlan értékesítési előrejelzések
· Időigényes keresgélés a különböző alkalmazások között
A Microsoft Dynamics sales moduljának bevezetésével egy jövőálló, skálázható megoldást alakítottunk ki, amely az InnoSol specifikus üzleti igényeire szabva támogatja a vállalat értékesítési folyamatait.
Nézzük milyen konkrét előnyökkel járt a digitális fejlesztés:

1. Adattenger helyett 360°-os ügyfélkép
A rendszer minden ügyfélhez saját, teljeskörű profilt társít. Ebben benne van:
· minden korábbi kapcsolatfelvétel,
· a szerződésekre és licence fordulókra vonatkozó határidők és információk,
· minden ügyfélhez köthető korábbi és tervezett tevékenység és egyedi igény.
Nem kell többé keresgélni. Minden egy helyen van, tisztán, átláthatóan.
Így az Értékesítők gyorsan és hatékonyan dönthetnek minden nap.
2. Nincs több elfelejtett határidő!
Az automatizált értesítési rendszer proaktívan figyeli a szerződések lejárati dátumait.
Ahogy közeledik egy határidő, a rendszer automatikusan növeli a feladat prioritását és előrébb helyezi a teendők listájában – így egyetlen megújításra váró szerződés sem marad ki.
„A rendszernek köszönhetően a felelősök időben tudnak reagálni a lejáró határidőkre, amivel egy magasabb szintű szolgáltatást, proaktív támogatást biztosítanak az Ügyfelek számára, elébe menve a megbízói igényeinek” – tette hozzá Szekeres Tamás, a vállalat Ügyvezető Igazgatója.
3. Kristálygömb helyett megbízható előrejelzések
A rendszer egyik különlegessége a fejlett “forecasting modul”, amely különféle szűrési paraméterekkel kiegészítve támogatja a lehető legpontosabb bevétel – és árréstervezést.
Korábban az előrejelzések sokszor Excel-táblákra és megérzésekre épültek.
Most már a cég vezetői valós időben látják, milyen potenciális megrendelések vannak a csőben, mekkora bevétel várható, és mire érdemes fókuszálni.
Ez nem tippelgetés – ez adatokra épülő tudatos tervezés.
4. Zsonglőrködés helyett növekedés
Az Értékesítők nem elvesznek az adminisztrációban – hanem a lényegre koncentrálnak.
A Sales Accelerator funkcióval egyszerűen tudnak váltani ügyfelek, lehetőségek, teendők között.
5. Mérhetően jobb eredmények:
✅ 4 hónap alatt teljes körű implementáció és rendszerélesítés
✅ 360°-os ügyfélkép: valós időben, strukturált adatokkal
✅ Automatizált feladatkezelés: a szerződések lemorzsolódási aránya jelentősen csökkent.
✅ Pontosabb előrejelzések: megalapozottabb üzleti döntések
✅ Növekvő csapathatékonyság: az Értékesítők az ügyfelekre koncentrálhatnak az adminisztráció helyett
„A CRM bevezetésével sok előnyre tettünk szert. Egy komplex rendszerben valósult meg az, hogy elérhetőek az Ügyfeleink, a róluk készült teljes kép az infrastruktúrájukra vonatkozóan, valamint az üzleti lehetőségek is. Az automatizmusoknak köszönhetően hatékonyabbá vált az értékesítés, mivel értesítéseket kapunk a rendszerből, ha szolgáltatási évfordulók, lejáró szerződések, supportok jönnek elő. Ezzel sok időt takarítanak meg az Értékesítő kollégák, ezáltal javult a munkavégzés hatékonysága. Jóval több lehetőséget érünk el időben. Az Értékesítő kollégák munkáját jól támogatja, hogy egyetlen felületen minden az adott ügyfélhez kötődő információ megtalálható.” – foglalta össze Széll Tamás az első tapasztalatait az új rendszerről.

Az InnoSol sikersztori három pillére:
1. Alapos folyamatelemzés: Az üzleti folyamatok és az igények részletes felmérése
2. Folyamatos kommunikáció: Párbeszéd a fejlesztés minden fázisában
3. Közös megoldáskeresés: Valódi partnerség a megbízó és az üzleti automatizáció fejlesztését végző csapat között
Jövőbeli tervek:
Az InnoSol sikeres példája demonstrálja, hogy a modern folyamatautomatizálási megoldások már nemcsak a multinacionális cégek, hanem a dinamikusan növekvő hazai vállalkozások számára is versenyelőnyt biztosítanak. A pozitív tapasztalatok alapján már zajlik a következő fejlesztési fázis tervezése, amelyben további funkciókkal egészítjük ki a rendszert.
„Az új CRM-rendszer bevezetését azért kértük, hogy legyen egy jól definiált, automatizmusokkal operáló sales támogató rendszerünk. Amiben az Értékesítő kollégák naprakészen tudják tartani a Partnereiket, és a náluk realizálódó üzleti lehetőségeket. A vezetők pedig mindig friss információkat kaphassanak arról, hogy az adott időszakban milyen üzletek megvalósulása várható, ez milyen tervezhető bevételeket jelent cégszinten. Mára minden üzleti Partner, és a náluk realizálódó üzleti lehetőséget ebben a rendszerben vezetünk. Jól működnek az automatizált riasztások egy-egy lejáró lead, support, vagy szerződés kapcsán. Ez nagyban támogatja az Értékesítők munkáját, hogy mindig időben tudjanak az adott lehetőséggel foglalkozni. A vezetők egyszerűbb, átláthatóbb felületet kaptak az üzleti lehetőségek és a várható bevételek riportolását illetően.” – értékelte az eredményeket Széll Tamás, kereskedelmi igazgató.