Projekt sztori

Wolf Plastics

Megbízó

A WOLF PLASTICS 1973-ban Ausztriában alapított családi vállalkozás, napjaink piacvezető műanyag csomagolóanyag gyártója Közép- és Délkelet-Európában. A 3 gyártóüzeme közül a Magyarországi egységet 1993-ban hozták létre, termékpalettájukon minden lehetséges verzióban megtalálhatók a műanyag vödrök és palackok, valamint az egyedi produktumok gyártására is nagy hangsúlyt fektetnek, legyen szó standard termékről vagy testreszabott megoldásról.  

A Wolf-Plastics Kft 2021 októberétől az ALPLA cégcsoport tagjaként tevékenykedik. 

Ügyfél: Wolf-Plastics Kft 

Szektor: Gyártás 

Feladat

A Wolf-Plastics Kft fő célja a CRM rendszer bevezetésével a megrendelési folyamatok egyszerűsítése, a megrendelőkkel kapcsolatos ügyek azonos platformon kezelése, valamint egységes adatbázis készítése volt, hiszen ár– és terméklistáikat a legtöbb ügyfelük esetében más-más formátumban és összetételben használták és tárolták. Ezen felül ügyfeleik esetében eltérő egyedi árlistákkal dolgoznak, hiszen a termékeket eltérő designokkal, különböző távolságokra szállítják. 

A fő sarokpontok a Salesforce bevezetése során: 

  • Egységes adatbázis kialakítása (terméklista, árlista, ügyfelek)
  • Rendelésvisszaigazolások kialakítása
  • ERP rendszer integrációja a Salesforce-al 
  • Az e-mailen keresztül érkező megrendelésekhez olyan támogató rendszer kialakítása, ahol a korábbi megrendeléseik adatait is fel tudják használni 
  • Ügyfélkezelés egységes megoldása 
  • A számlázáshoz kapcsolódó állomány összeállítása  

Megoldás

A közös munka során első lépésben a termék-, ár- és ügyféllista felmérése alapján az egyedi Salesforce adatbázis struktúra elkészítése volt, amely a külső adatbázis és ERP rendszer integrációjának alapjául szolgált.  

Az ügyfélmegrendelések kezelését is elkészítettük. A rendszer az ERP számára előkészíti az információkat a megrendelésekkel kapcsolatban, valamint a komisszióhoz szükséges logisztikai értékeket számol. Ilyen például, hogy adott megrendelésnél a termékek milyen mennyiségben férnek el a raklapon, a raklapot lehet-e bontani. A rendelés-visszaigazolást ez alapján készíti el a rendszer, és előfordulhat, hogy 1-1 megrendeléshez több visszaigazolás is tartozik a szállítás / készletek alapján. 

A rendszerbe adattisztítást követően migráltuk az árjegyzékeket, terméklistákat és az ügyféllistát, így létrehozva az egységes adatbázist, aminek része az export-import varázsló, így ezek a listák az egységességen kívül könnyedén frissíthetővé váltak. 

A számlázáshoz szükséges integrációkat is elvégeztük. Azokat már a Salesforce rendszeren belül is ki tudják állítani, ami az adatokat közvetetten az ERP rendszeren keresztül továbbítja a számlázórendszer felé.   

A rendszert összekötöttük az MNB-vel, így a rendeléskor leadott éppen aktuális árfolyam alapján kerülnek kiállítására a rendelés-visszaigazolások és a számlák. 

Mivel az egyik fő célkitűzés volt, hogy a megrendelőkkel kapcsolatos folyamatokat egy platformon kezeljék a Wolf-Plastics kollégái, így a case és order management szorosan kapcsolódnak egymáshoz a Megrendelő folyamatainak tekintetében. A rendszert ezért úgy szabtuk testre, hogy minden beérkező mailt (legyen szó rendelésről, kapcsolatfelvételről vagy akár panaszról) a hozzá tartozó kategóriába tudnak csoportosítani a CRM rendszeren belül.  

Eredmény

Elkészítettünk a Wolft-Plastics Kft számára egy megrendelési és ügyfélkezelési folyamatokat támogató egyedi megoldást, amely segítségével már egységes termék-, ár- és ügyféladatbázisban tudnak dolgozni.  Ez a rendezett forma megkönnyíti a nyomonkövetést és megannyi hibalehetőséget zár ki a megrendelő munkafolyamataiból. Korábban például PDF vagy Excel fájlokból másolt árakkal dolgoztak rendelés felvételnél a kereskedelmi osztályon dolgozó kollégák, mostanra viszont már ezek az árlisták ellenőrzött, aktívvá tett formában töltődnek be a rendszerből a rendelések felvételénél.  

Ügyfél visszajelzés

2020 első negyed éve óta dolgozunk együtt ezzel a nagyszerű csapattal. Összetett, sokrétű feladatokat kellett megoldaniuk, mivel többezer termékünk és többszáz vásárlónk van, mindegyik külön árlistával. A projekt első fele egyedi fejlesztéssel telt, a mi egyedi igényeinket szem előtt tartva. A bevezetés óta minden nap a Salesforceal dolgozunk és a fejlesztések azóta sem álltak meg, mindig találunk olyan területeket, amik a közös fejlesztés eredményeként megkönnyítik a munkánkat. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.